Jak krásné je být s Vámi 20 let aneb je jedna zázračná krajina, kde každému zní jeho píseň jediná...
DEN, KDY SVÍTÍ SVĚTLUŠKY – 9.9. 2009
7. ročník celonárodní charitativní sbírky pro nevidomé
Ve středu 9.9.2009 se ulice českých měst rozzáří tisíci Světlušek. Můžete se jí stát i vy, když si od dobrovolníků v kostýmu broučka koupíte některý ze sbírkových předmětů Nadačního fondu Českého rozhlasu – magnetky s kresbami nevidomé Pavly Francové za symbolickou částku 30 Kč, náramky se svítící Světluškou za 50 Kč či novinku letošního ročníku kovový přívěsek s reliéfem Světlušky za 70 Kč.
Přispět do sbírky můžete též odesláním dárcovské SMS ve tvaru DMS Svetluska na číslo 87777 (Cena jedné DMS je 30 Kč, Světluška obdrží 27 Kč) a nově můžete využít heslo DMS ROK SVETLUSKA. V tomto druhém případě se místo jednorázové pomoci zavážete k pravidelné měsíční podpoře Světlušky ve výši jedné DMS po dobu jednoho roku. Sbírku Světluška můžete podpořit i oblíbeným tradičním způsobem, a to zasláním daru přímo na její sbírkové konto „deset devítek“ 99999 99999/0100.
Výtěžek je určen na přímou pomoc těžce zrakově postiženým dětem i dospělým z celé České republiky. Den, kdy svítí Světlušky se koná posedmé, díky němu Nadační fond Českého rozhlasu rozdělil téměř 50 000 000 Kč.
„Věříme, že síla devítek v letošním datu sbírky nám také pomůže přiblížit se i k devítimilionové hranici výtěžku pro ty, co naší pomoc potřebují“, uvedla Aneta Langerová, patronka projektu Světluška.
A komu konkrétně letos ze sbírky pomůžete? „Mezi těmi, kdo čekají na pomoc Světlušky je i osmadvacetiletá Míša K. z Nymburka. Míša od narození nevidí, v posledních letech se ke zrakovému postižení přidružila i částečná ztráta sluchu. Společníkem na její cestě ve světě beze světla a barev jí bude vodící pes Alb, Světluška Míše přispěje i na speciální naslouchátko“, přiblížila Martina Kaderková, ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu jeden z mnohota příběhů, který čeká na dobrý konec.
„Izolace je jedna z nejtíživějších věcí, se kterou se lidé se smyslovým postižením potýkají. Vůbec si neumím představit jaké to je nevidět, a co teprve, když se ke zrakovému postižení přidá i postižení sluchové. Nikdo z nás se nechce stát izolovaným tichým ostrovem. Jsem ráda, že Světluška přispívá na pomůcky a projekty, které pomáhají tuto smyslovou bariéru překonat.“ řekla dlouholetá patronka projektu Světluška, Aneta Langerová.
Generálním partnerem projektu Světluška je již čtvrtým rokem finanční skupina AXA, hlavním partnerem projektu je HERBADENT.
Stejně jako v minulých letech, i letos se do sbírky aktivně zapojují i zaměstnanci a klienti Finanční skupiny AXA. Pokladničky budou od 9. až do konce září umístěny na všech regionálních pobočkách a na centrále v Praze a v Brně," uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA
pro ČR a SR.